Укрзалізниця попереджає. Укрзалізниця застерігає
18/03/2016Ситуація із невиробничим травматизмом на залізничному транспорті залишається тривожною.
Аналіз стану невиробничого травматизму, проведений на залізницях України за 2015 рік, показує що 70% від загальної кількості потерпілих були травмовані рухомим складом – локомотивами, вагонами, вантажними та пасажирським поїздами, моторвагонним рухомим складом та монорейковим транспортом, із них під час: ходіння по коліям 31%, перетинання колій у невстановлених місцях – 39%, знаходження у негабаритних місцях – 12%, внаслідок дорожньо-транспортних пригод на переїздах – 4,8%, з інших причин: падіння при посадці та висадці з вагонів, спробах, під’їхати на підніжці вантажного рухомого складу , падіння на пішохідних доріжках, посадкових платформ, травмування електрострумом – більше 13%.
Серед потерпілих 60% чоловіки, 40% жінки. При цьому 20% осіб, які отримали травми в стані алкогольного сп’яніння.
Основними причинами травмування громадян є порушення ними правил поведінки на залізничному транспорті які затверджені постановою КМУ від 10.11.1995 року № 903 та правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, затверджених наказом МТУ від 19.02.1998 р. № 54.
Переважна більшість громадян при знаходженні на залізничних коліях травмується в результаті не усвідомлення можливих наслідків від дії небезпечних факторів.
Всім добре відомо, що залізничний транспорт є самим зручним, дешевим і безпечним видом транспорту, та мало хто задумується яку небезпеку він в собі таїть і не прощає тим громадянам, які нехтують елементарними правилами поведінки на залізничному транспорті та поблизу залізничних колій. Адже залізниця – це зона підвищеної небезпеки, при чому небезпеки двох видів: – наїзду рухомого складу і ураження електричним струмом високої напруги.
Матеріали службових розслідувань, які проводяться по кожному нещасному випадку, говорять що переважна їх більшість трапилась внаслідок халатного відношення потерпілих громадян до свого життя і здоров’я.
Досвідчені залізничники говорять, що всі інструкції і правила на залізничному транспорті написані кров’ю. Про це говорить і сумна статистика травмування громадян по Козятинській дирекції залізничних перевезень.
З початку 2015 року на територіях станцій Козятинської дирекції залізничних перевезень, яка розкинула свої сталеві струни через територію шести областей: Київську, Вінницьку, Житомирську, Хмельницьку, Рівненську та Черкаську, було 8 випадків невиробничого характеру. Травмовано 8 чоловік, з яких 4 – смертельно.
Особливу увагу треба приділяти тому , що дуже почастішали нещасні випадки з дітьми, які полюбляють вилізти на дахи вагонів для фотографій селфі , де і трапляються випадки враження електрострумом високої напруги.
Тому керівництво Укрзалізниці хоче в черговий раз звернутися:
завдяки Вашій допомозі до мешканців міст і сіл, прилеглих до залізниці –
залізниця не вбивця, але ніякі заходи не зможуть зберегти будь-кого від власної безвідповідальності:
1. Дотримуйтесь правил особистої безпеки при переході через залізничні колії та знаходження поблизу них. Привчайте до цього своїх дітей. Пам’ятайте, що залізниця являється зоною підвищеної небезпеки і неможливо огородити тисячі кілометрів магістралі, як огороджуються промислові об’єкти. Необхідно знати, що зупинити зразу поїзд, як автомашину, не можливо, бо навіть при екстреному гальмуванні до повної зупинки поїзд по інерції проїде щонайменше 800-1600 метрів. Крім того, різке гальмування може призвести до аварії та травмування багатьох людей.
2. При переході через залізничні колії користуйтесь перехідними мостами або спеціально передбаченими для цього переходами. Не переходьте колії, коли наближається поїзд або локомотив, бо зекономлені хвилини можуть коштувати вашого життя.
3. Не дозволяйте дітям ходити або знаходитися на залізничних коліях і поблизу них без супроводу дорослих.
4. Рухомий склад, який стоїть, обходьте на відстані не менше 5 метрів.
5. Не перелазьте під вагонами.
6. Будьте уважні на вокзалах, особливо при значному скупчені поїздів. Щоб не розгубитися і не стати жертвою нещасного випадку, уважно слухайте об’яви по гучномовному зв’язку і дотримуйтесь вказівок оголошень.
7. Не залишайте без нагляду дітей.
8. При поїздці в поїзді не висовуйтесь з вікон і не викидайте сторонні предмети, оскільки можете бути самі травмовані, або травмувати інших людей.
9. Завчасно робіть посадку і своєчасно висадку із вагону – і тільки при повній зупинці поїзда.
10. Перед тим, як увійти в небезпечну зону, потрібно впевнитися у відсутності поїзда, локомотива, тощо.
11. При наближенні поїзда треба зупинитися поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.
12. Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також за положенням шлагбаумів. Переходити колії дозволяється тільки при відкритому шлагбаумі. При відсутності шлагбаума (коли переїзд не охороняється) перед переходом колії необхідно впевнитися, що до переїзду не наближається поїзд.
13. Пішоходам забороняється:
• Ходити по залізничних коліях.
• Переходити і перебігати через залізничні колії перед поїздом (або локомотивом, вагоном, дрезиною тощо), що наближається, якщо до нього залишилося менше, ніж 400 м.
• Переходити колію зразу після проходу поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо), не впевнившись, що по сусідніх коліях не пересувається рухомий склад.
• Переходити залізничні переїзди при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора переїзної сигналізації.
• На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію.
• Проходити вздовж залізничної колії ближче п’яти метрів від крайньої рейки.
• Проходити по залізничних мостах і тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів.
• На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.
• Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
• Підніматися на дах поїздів, локомотивів, вагонів тощо.
• Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.
• Підходити ближче, ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття поїзда до його повної зупинки.
14. Пасажирам забороняється:
• Проїжджати на дахах, підніжках, перехідних площадках вагонів.
• Заходити у вагон і виходити з вагона під час руху поїзда.
• Висуватися із вікон вагонів і дверей тамбурів під час руху поїзда.
• Стояти на підніжках і перехідних площадках, відчиняти двері вагонів під час руху поїзда, затримувати автоматичні двері вагонів під час їх зачинення і відчинення.
• Проїжджати у вантажних поїздах без спеціального дозволу.
• Знаходитись в поїзді у нетверезому стані.
• Залишати дітей без нагляду на вокзалі та в поїзді.
• Провозити у вагонах легкозаймисті, шкідливі і вибухові речовини.
• Виходити із вагона на міжколійя і знаходитись там під час руху поїзда.
• Стрибати з платформи на залізничні колії.
• Проводити на пасажирських платформах рухомі ігри.
• Палити у вагонах (в тому числі в тамбурах) приміських поїздів, а також у непередбачених для паління місцях вагонів пасажирських поїздів.
• Бігти по платформі поруч із вагоном поїзда, що прибуває або відходить, а також перебувати ближче ніж 2 метри від краю платформи під час проходу поїзда без зупинки.
• Підходити до вагона до повної зупинки поїзда.
• Без потреби самовільно зупиняти поїзд.
• Самостійно перевозити ручну поклажу засобами, які призначені для перевезення пошти або багажу працівниками пошти та залізниці.
• Розміщувати ручну поклажу в тамбурах вагона, коридорі салону, проходах купе та в проході вагона приміського поїзда.
Завдяки тісній співпраці ми принесемо користь суспільству, відведемо біль і страждання від наших співвітчизників та членів їх сімей.