ІОС – інклюзивне освітнє середовище
20/05/2025
Інклюзивне освітнє середовище – сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб і можливостей. Інклюзивна освіта в школі передбачає створення спеціальних умов для навчання та розвитку дітей з ООП. Психолог має ключове значення у цьому процесі, надаючи психологічний супровід як загальним групам учнів, так і окремим дітям з ООП.
У Судилківському ліцеї робота психолога Швець М.Б. в інклюзивних класах орієнтована на створення сприятливого психологічного клімату, де кожна дитина відчуває себе комфортно та підтримано. Це включає корекційні заняття та індивідуальні корекційні програми, розроблені спеціально для дітей з ООП. Під час психологічного супроводу робота практичного психолога по корекції розвитку була спрямована за такими напрямками: розвиток самоусвідомлення школярів, формування адекватної самооцінки, формування емоційно-вольової сфери, оволодіння навичками саморегуляції власного емоційного стану, розвиток комунікативних здібностей, розвиток когнітивних процесів. Психолог працює з усіма учасниками інклюзивного освітнього процесу: дітьми з ООП, їхніми батьками, педагогами. Він допомагає їм адаптуватися до нових умов навчання та виховання, розвивати свої здібності та навички, налагоджувати соціальні стосунки.
Психологічний супровід інклюзивної освіти є важливою складовою інклюзивного освітнього процесу. Він допомагає забезпечити успішне навчання та розвиток дітей з ООП, сприяє створенню толерантного інклюзивного суспільства.