Адаптація учнів 5-х класів
15/08/2015Пам’ятка класному керівникові 5-го класу
1. Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
2. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
3. Пріоритет надавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
4. Уникайте гострих кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
5. Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті у вирішенні їхніх проблем, турботи.
6. Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
7. Не забувайте: формування класного, батьківського й учительського колективів не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтеся до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків та вчителів-предметників до життя класу.
повинні бути різні форми та методи роботи.
Рекомендації батькам п’ятикласників
1. Надихнувшись дитини на розповідь про свої шкільні справи.
2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про його успішність, поведінку та взаємні відношення з іншими дітьми.
3. Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
4. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі.
5. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
6. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни.
Рекомендації вчителям в роботі з п’ятикласниками
1. Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості учнів при виборі термінології, доборі методичних прийомів.
2. Не робіть домашні завдання безрозмірними. Дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учнів.
3. Слідкуйте за темпом уроку.
4. Намагайтеся налагодити емоційний контакт з класом (відкрита посмішка вам в цьому може допомогти).
5. Не використовуйте оцінку як спосіб покарання учнів. Відмітка та оцінка вчителя – орієнтація дитини на успіх, засіб розвитку мотивації навчання.
6. Намагайтеся фіксувати позитивну динаміку у розвитку кожного учня.
7. Намагайтеся оцінювати учнів з урахуванням особистісних досягнень кожного з них.
8. Використовуйте різні методики роботи в групах, парах, індивідуально з кожним учнем.
9. Не бійтеся помилитися. Постійно аналізуйте “плюси” і “мінуси“ у своїй роботі.
10. Поруч з оцінками частіше використовуйте позитивні оціночні судження («молодець, гарна відповідь» та інші).
11. Використовуйте систему заохочування: фотографії кращих учнів, грамоти, позитивні записи до щоденника.
12. Звертайте особливу увагу на таких учнів, яких не сприймає більшість класу. Це діти, що не можуть себе реалізувати в класному колективі, через невпевненість у своїх силах або через невміння використовувати свої можливості. Знайдіть вірний підхід до дітей, направте їх діяльність на зміну обстановки класу, на можливість себе проявити.
13. Обходьте гострі кути, будуйте співробітництво на основі доброзичливості й довіри, щоб гальмувати порушення й не ускладнювати стосунки з учнями, котрі мають високі показники тривоги.
14. Під час підготовки до уроків враховуйте індивідуальні особливості учнів (психофізіологічні зміни в молодшій школі, фізичне здоров’я, комунікативні здібності, рівень шкільної мотивації, рівень присутньої тривоги у дитини). Наприклад: є діти, які відповідають краще і спокійніше з місця, ніж біля дошки.